DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Roter, Adam | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-16T05:51:57Z | - |
dc.date.available | 2018-05-16T05:51:57Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | E. Syrek (red.), "Czas społeczny akademickiego uczestnictwa w rozwoju i doskonaleniu civil society : księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Andrzejowi Radziewiczowi-Winnickiemu w 65. rocznicę urodzin" (S. 365-368). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322619674 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3606 | - |
dc.description.abstract | Dwie dekady transformacji ustrojowej to przyczyna wielu podsumowań w naukach społecznych — stanu rozwoju naszego społeczeństwa, próby określenia kierunków dalszych zmian czy niwelowania deficytów, dewiacji
i patologii, które zmianom owym towarzyszą. Prezentowany szkic ma charakter miscellaneów, ponieważ wyrósł na przeczytanych tekstach autorstwa Andrzeja Radziewicza‑Winnickiego, który jest jednym z nielicznych
twórców holistycznego i transgresyjnego podejścia w naukach społecznych. Szczególnym tego przykładem jest wydany w 2008 roku podręcznik Pedagogika społeczna w obliczu realiów codzienności. Ukazał w nim Autor nową perspektywę oglądu pedagogiki społecznej, która może być rozpatrywana w kategorii socjologii nauczycielskiej, nawet jeżeli uznać, że jest ona głównie pogonią za udaną codziennością. Typ narracji (ciągłe odwoływanie się do klasyki), sposób myślenia bliski jest temu, co Michel Maffesoli w Czasie
plemion nazywa właśnie socjologią nauczycielską. Ten typ postrzegania problemów społecznych chciałbym zaprezentować, odwołując się do prakseologii pedagogiki społecznej, opisowo‑eksplikacyjnej funkcji socjologii
i zapomnianej, ale ważnej (choć niepopularnej w ponowoczesności) filozofii Maxa Schelera. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Andrzej Radziewicz-Winnicki | pl_PL |
dc.subject | pedagogika społeczna | pl_PL |
dc.subject | zmiany społeczne | pl_PL |
dc.title | Trudności w budowaniu transparentnego społeczeństwa - refleksja po dwudziestu latach zmian społecznych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|