Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/3699
Tytuł: | Twórcza aktywność dzieci szkolnych - ocena diagnostyczna |
Autor: | Woźniakowa, Yvona |
Słowa kluczowe: | aktywność dzieci szkolnych; dzieci psychologia badania |
Data wydania: | 2010 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | Z. Dołęga (red.), "Diagnoza psychologiczna dzieci w wieku szkolnym. T. 1" (S. 113-126). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Ocena aktywności twórczej w okresie późnego dzieciństwa stanowi dla diagnosty
niemałe wyzwanie. Zdobycie przez dzieci umiejętności czytania i pisania
oraz odkrywanie przez nie coraz to nowych horyzontów wiedzy znacząco
poszerza pole ich działalności twórczej, co oznacza, że i materiał diagnostyczny
powinien być dość bogaty. Jednakże to właśnie w kontekst edukacyjny wpisany
jest z kolei szereg czynników, które u danego dziecka mogą hamować przejawy
twórczego zachowania czy działania. Wśród tego rodzaju potencjalnych inhibitorów
dziecięcej twórczości można wskazać na przykład wysoką potrzebę akceptacji
ze strony zespołu klasowego oraz ze strony nauczyciela, ocenianie dokonań
twórczych dziecka na stopień, porównywanie wytworów dziecięcych na zasadzie
„ty ładnie — a ty brzydko”, konieczność włączenia się do zespołowych działań
twórczych itd. A zatem w wieku szkolnym nie sposób mówić o trafnej ocenie
dokonań twórczych dziecka, jeśli nie patrzymy na nie poprzez pryzmat kontekstu
edukacyjnego i społecznego. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3699 |
ISBN: | 9788322618783 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|