http://hdl.handle.net/20.500.12128/3764
Tytuł: | Ku afirmacji życia : pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji |
Autor: | Żywczok, Alicja |
Słowa kluczowe: | Eudajmonizm; istnienie (filozofia) |
Data wydania: | 2011 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Budując argumentację potwierdzającą, że afirmacja życia ma kardynalne znaczenie w rozwoju i wychowaniu młodego człowieka, skorzystałam z Maxa Schelera, Nicolaia Hartmanna, Sergiusza Hessena teorii wartości, a także z teorii eudajmonicznych, między innymi Arystotelesa, Jeremy’ego Benthama, Johna Stuarta Milla. Eksploatowałam ponadto wychowawcze założenia franciszkańskiego oraz salezjańskiego ideału życia, które pomogły mi bronić znaczenia postawy afirmacji życia rozumianej jako emanacja i absorpcja dobra oraz piękna świata. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3764 |
ISBN: | 9788322620441 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Zywczok_Ku_afirmacji_zycia.pdf | 3,73 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons