http://hdl.handle.net/20.500.12128/3764
Title: | Ku afirmacji życia : pedagogiczne podstawy pomyślnej egzystencji |
Authors: | Żywczok, Alicja |
Keywords: | Eudajmonizm; istnienie (filozofia) |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | Budując argumentację potwierdzającą, że afirmacja życia ma kardynalne znaczenie w rozwoju i wychowaniu młodego człowieka, skorzystałam z Maxa Schelera, Nicolaia Hartmanna, Sergiusza Hessena teorii wartości, a także z teorii eudajmonicznych, między innymi Arystotelesa, Jeremy’ego Benthama, Johna Stuarta Milla. Eksploatowałam ponadto wychowawcze założenia franciszkańskiego oraz salezjańskiego ideału życia, które pomogły mi bronić znaczenia postawy afirmacji życia rozumianej jako emanacja i absorpcja dobra oraz piękna świata. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3764 |
ISBN: | 9788322620441 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (WNS) |
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Zywczok_Ku_afirmacji_zycia.pdf | 3,73 MB | Adobe PDF | View/Open |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License