DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Bielska, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2018-05-21T06:20:48Z | - |
dc.date.available | 2018-05-21T06:20:48Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier.isbn | 9788322621967 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3769 | - |
dc.description.abstract | Pojęcie oporu trwale już funkcjonuje w kontekście filozofii oraz nauk humanistycznych i społecznych. Jest to kategoria, która uzyskała stabilny status m.in. w dyskursie socjologii, antropologii i etnografii, w pedagogice, psychologii, psychologii społecznej, kryminologii, teorii pracy socjalnej, studiach organizacyjnych.
Analizy prowadzone w obrębie niniejszej pracy mają charakter interdyscyplinarny, jednocześnie jednak starano się wyeksponować takie aspekty i konteksty eksplorowanego przedmiotu, które posiadają znaczenie dla teorii i praktyki pedagogiki społecznej oraz ściśle związanej z nią w rodzimej tradycji pracy socjalnej, a przy tym związane są z dyskursem charakterystycznym dla socjologii wychowania i edukacji. Przyjęcie takiej konwencji pracy stanowi celowe nawiązanie do współczesnych interpretacji procedur badań realizowanych w pedagogice, gdzie podkreślana jest preferencja wobec strategii interdyscyplinarnych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pedagogika społeczna | pl_PL |
dc.subject | pojęcie oporu w naukach społecznych | pl_PL |
dc.title | Koncepcje oporu we współczesnych naukach społecznych : główne problemy, pojęcia, rozstrzygnięcia | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/book | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|