Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/3977
Tytuł: | Rola telewizji w mediatyzacji komunikowania politycznego w Niemczech |
Autor: | Oniszczuk, Zbigniew |
Słowa kluczowe: | komunikowanie polityczne; mass media w Niemczech; telewizja; mediatyzacja |
Data wydania: | 2009 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | M. Kolczyński, M. Mazur, S. Michalczyk (red.), “Mediatyzacja kampanii politycznych” (s. 135-146). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Zastanawiając się nad społecznymi skutkami przedstawionych preferencji tematycznych
i wewnętrznej struktury zagadnień politycznych ukazywanych w serwisach
i magazynach informacyjnych telewizji niemieckiej, trzeba sobie przede
wszystkim uświadomić, że ten typ audycji przeważa nie tylko w ofercie programowej
stacji telewizyjnych (por. tab. 2), ale także jest preferowany przez odbiorców.
W badaniach przeprowadzonych na obszarze całych Niemiec w 2004 r. potwierdziła
się bowiem trwałość wzrostowej tendencji do oglądania audycji informacyjnych.
W latach 1999—2004 wzrósł zasięg społeczny audycji informacyjnych z 62
do 65% ogółu publiczności, dzięki czemu wyprzedziły one swoich największych
konkurentów, czyli filmy fabularne i seriale (61% w 2004 r.) oraz programy rozrywkowe
(48%)16. Badanie treści audycji informacyjnych ma więc pierwszoplanowe
znaczenie w rozpatrywaniu miejsca i roli telewizji w procesie mediatyzacji
komunikowania politycznego". |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/3977 |
ISBN: | 9788322618554 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|