Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/398
Tytuł: Wizerunek polityczny Andrzeja Dudy w prezydenckiej kampanii wyborczej Prawa i Sprawiedliwości w 2015 roku
Autor: Kołodziej, Szymon
Słowa kluczowe: Andrzej Duda; Americanization of the Campaigns; Presidential Election Campaign; Techniques of Political Marketing
Data wydania: 2015
Źródło: Studia Politicae Universitatis Silesiensis, T. 15 (2015), s. 233-265
Abstrakt: The political image of Andrzej Duda in the presidential election campaign of Law and Justice in 2015. Since 2005, in Poland we are progressive and coexisting two key processes for development and evaluation of political campaigns. The first is the americanization of the campaigns, and other activities professionalization staffs. It seems that without the use of techniques characterized for political marketing would not be possible for the second time in Poland after 1989 change after the first term of office of the President. First departure Polish policy of Donald Tusk and the choice of an unknown politician — Andrzej Duda on the President, in fact, a political era ends and exhausts ruling so far Civic Platform effective strategy to scare of Jarosław Kaczyński. Secondly, the results of these elections mean consent youngest voters “change” on “anti‑system slogans” and finally as it seems, this means the announcement of acceptance for the appearance of a new political force in Poland.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/398
ISSN: 1895‑3492
2353‑9747
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kolodziej_Wizerunek_polityczny_Andrzeja_Dudy.pdf836,12 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons