Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4047
Tytuł: Czynniki warunkujące system wartości dzieci żyjących w środowisku wiejskim - prezentacja wyników badań własnych
Autor: Twardzik, Anna
Słowa kluczowe: system wartości; wychowywanie dzieci; przekaz międzypokoleniowy w rodzinie
Data wydania: 2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Szczurek-Boruta (red.), “Między teorią a praktyką” (s. 55-69). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Nr Serii/Raportu: Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie;t. 1
Abstrakt: The subject of interest of this article are the factors that significantly affect the value system of younger school children living in the country. The particular roles in this area are played by the child’s individual predispositions, immediate environment — family, school, child‑raising environment and the media. It can be observed that children’s orientation of valuing— normative system — is highly influenced by their parents’ attitudes and values that they apply in life. Children learn how to behave by imitating people that are of significant value to them. Emotional experience and the opportunity to experience are most important to learn to value. Rural environment is the source of social and transcendental values — family and living according to religious principles are highly appreciated. Rural environment greatly influences the parenting attitudes and thus the development of the value system of the children who are brought up there. Shaping the value system is a process that is long in time and dependent on many factors. The article is based on the author’s own research conducted in villages Międzyrzecze and Bronów.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4047
ISBN: 9788380124226
9788380124233
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Twardzik_Czynniki_warunkujace_system_wartosci_dzieci_zyjacych.pdf347,25 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons