Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4123
Title: The demand versus support received by parents of disabled children exemplified by local activities in integrated primary school
Other Titles: Poczucie wsparcia otrzymywanego a oczekiwanego przez rodziców dzieci niepełnosprawnych na przykładzie działań lokalnych w szkole podstawowej
Authors: Wrona, Sylwia
Keywords: early intervention; family; disability; support
Issue Date: 2015
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: I. Fajfer-Kruczek (red.), "Osoba niepełnosprawna w środowisku lokalnym i instytucjonalnym" (S. 81-90). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Series/Report no.: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych T. 20 (1/2015);
Abstract: The aim of the study is to determine a space and process of support for parents of children with disabilities, as well as an indication of the neglected areas in the organization of early intervention in Poland. The characteristics of this space relates primarily to the place and role of people taking an active part in the process of support: parents and therapists and their relationship with a disabled child. Considerations revolve around descriptions of various models of assistance provided to families in the process of early intervention.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4123
ISSN: 2391-9973
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wrona_The_ demand_versus_support_received_by_parents.pdf274,06 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons