Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/4123
Tytuł: | The demand versus support received by parents of disabled children exemplified by local activities in integrated primary school |
Tytuł równoległy: | Poczucie wsparcia otrzymywanego a oczekiwanego przez rodziców dzieci niepełnosprawnych na przykładzie działań lokalnych w szkole podstawowej |
Autor: | Wrona, Sylwia |
Słowa kluczowe: | early intervention; family; disability; support |
Data wydania: | 2015 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | I. Fajfer-Kruczek (red.), "Osoba niepełnosprawna w środowisku lokalnym i instytucjonalnym" (S. 81-90). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Nr Serii/Raportu: | Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych T. 20 (1/2015); |
Abstrakt: | The aim of the study is to determine a space and process of support for parents of children
with disabilities, as well as an indication of the neglected areas in the organization of early intervention
in Poland. The characteristics of this space relates primarily to the place and role of people
taking an active part in the process of support: parents and therapists and their relationship with
a disabled child. Considerations revolve around descriptions of various models of assistance provided
to families in the process of early intervention. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4123 |
ISSN: | 2391-9973 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|