Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4411
Tytuł: Utracona tożsamość dyscypliny (jako szansa)
Autor: Uniłowski, Krzysztof
Słowa kluczowe: filologia polska; filologia polska studia i nauczanie
Data wydania: 2013
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Dziadek, K. Kłosiński, F. Mazurkiewicz (red.), "Przyszłość polonistyki : koncepcje - rewizje - przemiany" (S. 153-166). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Ci spośród nas, którzy opowiadają się za formułą studiów kulturowych, „kobiecych czy męskich”, komparatystycznych czy jakichkolwiek innych, równie zasadnie mogliby zostać uznani za osoby, które w takim właśnie stanie rzeczy chciałyby ocalić pewne kompetencje, przenosząc je albo rozszerzając na inne sfery kultury. Literatura i literaturoznawstwo są przecież refl eksem epoki, w której ramach książka i druk pozostawały głównymi mediami. Zrozumiałe zatem, że ich kulturowe znaczenie się zmniejsza, jakkolwiek – na co zwracał uwagę Walter J. Ong – żadne nowe medium nigdy nie zdołało całkowicie wyrugować wcześniejszych. Możemy zatem być pewni, że literatura i literaturoznawstwo przetrwają, choć bez redukcji (lub „zamrażania”) etatów zapewne się nie obejdzie. Wszelako ważniejsze niż przetrwanie literatury czy literaturoznawstwa wydaje się mi kultywowanie (lub, by wyrazić się mniej podniośle, ćwiczenie, trening) kompetencji czy umiejętności przydatnych z punktu widzenia inwencji.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4411
ISBN: 9788322621691
9788380121904
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Unilowski_Utracona_tozsamosc_dyscypliny_jako_szansa.pdf299,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons