Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4571
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzalbot, Magdalena-
dc.date.accessioned2018-06-14T06:54:38Z-
dc.date.available2018-06-14T06:54:38Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citationH. Rusek (red.), "Dilemmas of old and contemporary culture in ethnographical and antropological discourse" (S. 83-91). Cieszyn : University of Silesia in Katowicepl_PL
dc.identifier.isbn978-83-60431-64-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4571-
dc.description.abstractBig cities provide the highest number of examples illustrating the changes in the quantity and forms of ludic spaces. However, the legitimacy of the opinion that the ludicity of consumerist societies’ culture is increasing can be justifed by examples of entertainment places available in smaller towns or even in non-urban areas. Besides a few studies, the issue of both urban and non-urban ludic spaces is not frequently discussed in expert literature. Tat is why it is still worth asking what information the quantity, quality and types of ludic spaces provide about modern culture and consumerist society. What also seems appropriate is the reflection on what other forms of ludic space (apart from most frequently analyzed in this context shopping and entertainment centres or theme parks) can manifest the increasing signifcance of fun in everyday life of consumerist societies. Tus, the presented article aims at exploring the issue of the ludicity of consumerist societies’ culture from the perspective of ludic spaces in towns of various sizes.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego w Katowicachpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectludicitypl_PL
dc.subjecturban culturepl_PL
dc.subjectconsumerist societypl_PL
dc.titleLudicity of the culture of urban consumerist societypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
dc.description.referencesJałowiecki B.: Przestrzeń ludyczna – nowe obszary metropolii. „Studia Regionalne i Lokalne”, r. 3 (21), Warszawa 2005, s. 5-19.pl_PL
dc.description.referencesKantor R.: Zabawa w społeczeństwie konsumpcyjnym. „Zabawy i Zabawki”, r. 4/2006, nr 1-4/2006, s. 75-81.pl_PL
dc.description.referencesKarnawalizacja. Tendencje ludyczne w kulturze współczesnej. Red. J. Grad, H. Mamzer. Poznań 2004.pl_PL
dc.description.referencesKultura przyjemności. Rozważania kulturoznawcze. Red. J. Grad, H. Mamzer. Poznań 2005.pl_PL
dc.description.referencesKarpińska G. E.: O centrach handlowo-rozrywkowych – nowych, ludycznych przestrzeniach w postindustrialnym mieście. „Zabawy i Zabawki”, r. 5/2007, nr 1-4/2007, s. 47-60.pl_PL
dc.description.referencesLipoński W.: Encyklopedia sportów świata. Poznań 2001.pl_PL
dc.description.referencesLudyczny wymiar kultury. Red. J. Grad, H. Mamzer. Poznań 2004.pl_PL
dc.description.referencesWnuk-Lipiński E.: Czas wolny. Współczesność i perspektywy. Warszawa 1975.pl_PL
dc.description.referencesZadrożyńska A.: Homo faber i homo ludens. Etnologiczny szkic o pracy w kulturach tradycyjnej i współczesnej. Warszawa 1983.pl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szalbot_Ludicity_of_culture_of_urban_consumerist_society.pdf4,1 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons