Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4693
Tytuł: Normatywność w podręcznikach języka polskiego dla cudzoziemców
Autor: Piętkowa, Romualda
Słowa kluczowe: normatywność; podręczniki języka polskiego dla obcokrajowców
Data wydania: 1993
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Wilkoń, J. Warchala (red.), "Z problemów współczesnego języka polskiego" (S. 56-65). Katowice : Uniwersytet Śląski
Abstrakt: Considered in this article are the following problems: How is the norm in teaching of the Polish language to be understood? What form of the language should be learnt and what norm should be propagated? How should normative information be passed on? What errors do foreigners make? What is the meaning of „correct language” in the case of foreigner? The aim here is to analyse the ways and scope of expression of norms in text-books for learning Polish as a foreign language. The norm is understood as a set of semiotic rules adhered to in the given act of speech.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4693
ISBN: 8322604742
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pietkowa_Normatywnosc_w_podrecznikach_jezyka_polskiego.pdf577,86 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons