Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/4797
Tytuł: | Wstęp |
Autor: | Niesporek-Szamburska, Bernadeta |
Słowa kluczowe: | kompetencje językowe; wiedza językowa w szkole |
Data wydania: | 2012 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | W: B. Nieszporek-Szamburska (red.), "Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów" (S. 9-12). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Badacze od lat wypowiadają się na temat celów kształcenia językowego. Niezależnie od ich zmiennych poglądów na związek między wiedzą o języku oraz poprawnym i sprawnym użyciem — oczywistym składnikiem
edukacji polonistycznej jest potrzeba pogłębiania wiedzy o systemie języka, jego budowie oraz funkcjach. „Człowiek rodzi się z uwewnętrznioną gramatyką, jako tzw. [...] kompetencją językową. Przestrzega jej
więc niejako w sposób samoistny i oczywisty. Ale stąd nie wynika wcale, że wrodzona predyspozycja do zachowań werbalnych czyni z niego mistrza. By się nim stać, potrzebuje nauki”. Potrzebuje sfunkcjonalizowanej
wiedzy językowej, która według słów Jadwigi Kowalikowej automatycznie znosi podział na komponent teoretyczny i komponent praktyczny w kształceniu językowym młodzieży. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4797 |
ISBN: | 9788322620519 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|