DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Niesporek-Szamburska, Bernadeta | - |
dc.date.accessioned | 2018-06-21T08:15:22Z | - |
dc.date.available | 2018-06-21T08:15:22Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | W: B. Nieszporek-Szamburska (red.), "Wiedza o języku i kompetencje językowe uczniów" (S. 9-12). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322620519 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/4797 | - |
dc.description.abstract | Badacze od lat wypowiadają się na temat celów kształcenia językowego. Niezależnie od ich zmiennych poglądów na związek między wiedzą o języku oraz poprawnym i sprawnym użyciem — oczywistym składnikiem
edukacji polonistycznej jest potrzeba pogłębiania wiedzy o systemie języka, jego budowie oraz funkcjach. „Człowiek rodzi się z uwewnętrznioną gramatyką, jako tzw. [...] kompetencją językową. Przestrzega jej
więc niejako w sposób samoistny i oczywisty. Ale stąd nie wynika wcale, że wrodzona predyspozycja do zachowań werbalnych czyni z niego mistrza. By się nim stać, potrzebuje nauki”. Potrzebuje sfunkcjonalizowanej
wiedzy językowej, która według słów Jadwigi Kowalikowej automatycznie znosi podział na komponent teoretyczny i komponent praktyczny w kształceniu językowym młodzieży. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kompetencje językowe | pl_PL |
dc.subject | wiedza językowa w szkole | pl_PL |
dc.title | Wstęp | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|