Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4840
Tytuł: Kognitywna rola języka filozofii w pedagogice
Autor: Śleziński, Krzysztof
Słowa kluczowe: philosophy of language; Paul Ricoeur; philosophy in pedagogy; philosophy of dialog; thinking and cognition in pedagogy
Data wydania: 2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: Cieszyński Almanach Pedagogiczny, T. 3 (2014), s. 11-19
Nr Serii/Raportu: Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach;3341
Abstrakt: The remarks presented above concern the cognitive role of philosophical category of subject in pedagogy. Many parts of the article are devoted to recognizing oneself. Furthermore, the remarks presented above constitute the argument for the impossibility of carrying a demarcation line between philosophy and pedagogy. This article present remarks on results of philosophy of language and their practicality in pedagogy.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4840
ISSN: 0208-6336
2300-3006
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Slezinski_Kognitywna_rola_jezyka_filozofii.pdf319,85 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons