Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/4898
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorUchyła-Zroski, Jadwiga-
dc.date.accessioned2018-06-25T08:07:10Z-
dc.date.available2018-06-25T08:07:10Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationH. Miśka (red.), “Z zagadnień emisji głosu” (s. 19-32). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788380125971-
dc.identifier.isbn9788380125988-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/4898-
dc.description.abstractJózef Życzkowski’s concept of education through singing lessons in the school curriculum proved to be instrumental for the further development of both theory and praxis in the teaching of music in the second half of the 20th century. This conception was called methodology of singing instruction, and it was considered revolutionary for its time, referring to other international methods. It was characterised by great emphasis on cultivating the interest in music among students by singing, vocal and rhythmic exercises as well as musical auditions. The method, while extremely advantageous in some respects, was not without its drawbacks, such as the fact that it was, for the most part, teacher-oriented, and the students’ activity remained exclusively imitative.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectszkolenie głosowe u dziecipl_PL
dc.subjectJózef Życzkowskipl_PL
dc.subjectszkola muzycznapl_PL
dc.subjectemisja głosupl_PL
dc.titleKształcenie głosu dziecka w edukacji szkolnej : stałość i zmienność założeńpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Uchyla_Zroski_Ksztalcenie_glosu_dziecka_w_edukacji_szkolnej.pdf281,38 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons