Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/5264
Tytuł: | Zapowiedzi w polskim radiu |
Autor: | Loewe, Iwona |
Słowa kluczowe: | polskie radio; zapowiedzi programów radiowych; język radia |
Data wydania: | 2012 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | M. Kita, I. Loewe (red.), "Język w mediach : antologia" (S. 154-162). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Poniższy komunikat w moim zamierzeniu ma być nomen omen zwiastunem
opisu zjawiska znajdującego się pomiędzy informacją a reklamą, pomiędzy anonsem
a rekomendacją, który ma ukazać moje wyobrażenie o zakresie obiektu badań
i możliwości jego opisu. Chodzi mi o wszelkie zapowiedzi programów radiowych
lub imprez pozastudyjnych organizowanych przez stację. W medioznawstwie określa
się je też zajawkami lub autopromocją na antenie radia (Kempa 2003). W programie
stacji radiowych umieszczane są one bardzo często przed blokami reklamowymi
lub po nich albo w bezpośrednim następstwie serwisów informacyjnych. Zapowiedzi
stały się znaczącym tekstem radiowym od czasu, gdy pojawiła się konkurencja
dla polskiego radia publicznego, czyli od przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku.
Do tego czasu program stacji radiowych drukowany był w poczytnych dziennikach
i tygodnikach, a składały się na niego audycje radiowe (reportaże, słuchowiska,
felietony, sprawozdania itd.), serwisy informacyjne oraz monologi prezenterów,
mające spajać audycje. Język radia zatem był charakteryzowany z punktu widzenia
obecnych w radiu gatunków tekstów oraz języka części informacyjnej." [...] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5264 |
ISBN: | 9788322620649 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|