Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5331
Tytuł: Zapowiedzi w polskim radiu
Autor: Loewe, Iwona
Słowa kluczowe: polskie radio; zapowiedzi programów radiowych; język radia
Data wydania: 2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: M. Kita, I. Loewe (red.), "Język w mediach : antologia" (S. 156-164). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Wydanie 2.
Abstrakt: "Poniższy komunikat w moim zamierzeniu ma być nomen omen zwiastunem opisu zjawiska znajdującego się pomiędzy informacją a reklamą, pomiędzy anonsem a rekomendacją, który ma ukazać moje wyobrażenie o zakresie obiektu badań i możliwości jego opisu. Chodzi mi o wszelkie zapowiedzi programów radiowych lub imprez pozastudyjnych organizowanych przez stację. W medioznawstwie określa się je też zajawkami lub autopromocją na antenie radia (Kempa 2003). W programie stacji radiowych umieszczane są one bardzo często przed blokami reklamowymi lub po nich albo w bezpośrednim następstwie serwisów informacyjnych. Zapowiedzi stały się znaczącym tekstem radiowym od czasu, gdy pojawiła się konkurencja dla polskiego radia publicznego, czyli od przełomu lat 80. i 90. ubiegłego wieku. Do tego czasu program stacji radiowych drukowany był w poczytnych dziennikach i tygodnikach, a składały się na niego audycje radiowe (reportaże, słuchowiska, felietony, sprawozdania itd.), serwisy informacyjne oraz monologi prezenterów, mające spajać audycje. Język radia zatem był charakteryzowany z punktu widzenia obecnych w radiu gatunków tekstów oraz języka części informacyjnej." [...] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5331
ISBN: 9788322620649
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Loewe_Zapowiedzi_w_polskim_radiu.pdf290,68 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons