Abstract: | Podejmując temat wykorzystania internetu w komunikowaniu publicznym gmin województwa śląskiego przyjęłam założenie, że odbiór przez mieszkańców działań podejmowanych przez struktury samorządowe wpływa na poziom aprobaty wobec ich funkcjonowania, a w konsekwencji kształtuje decyzje wyborcze. Stąd
społeczny wizerunek administracji publicznej stanowi istotny element w zakresie marketingu politycznego. Intensyfikacji prowadzonych świadomie, a najczęściej również nadzorowanych działań informacyjnych, sprzyjają uwarunkowania legislacyjne zakładające, że część wiadomości i tak ustawowo podlega udostępnieniu
w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci teleinformatycznej nazwanego „Biuletynem Informacji Publicznej”. Kreowanie opinii o sposobie sprawowania władzy możliwe jest dzięki zastosowaniu różnorodnych form oddziaływania na grupy celowe. Wśród metod zakładających wykorzystanie w tym celu nie tylko mass
mediów, lecz także komunikacji bezpośredniej uwagę zwraca potencjał stosunkowo nowego kanału przekazu, jakim jest internet. Szczególnie istotnym, z punktu widzenia tworzenia i modyfikowania społecznego wizerunku jest fakt, że portale internetowe, serwisy filmowe czy media społecznościowe dają możliwość w pełni moderowanego upowszechniania treści pożądanych przez samorządowe ośrodki życia politycznego.
Zastosowanie sieci komputerowej zdecydowanie ułatwia konsekwentne oraz planowe zarządzanie społecznym wizerunkiem jednostek samorządowych. Dzięki portalom powiatów grodzkich i ziemskich, na których skoncentrowałam niniejszą rozprawę zainteresowani internauci mogą na bieżąco uzyskiwać pożądane wiadomości nie ponosząc z reguły łatwych do wyodrębnienia kosztów za dotarcie do tych zasobów, jak jest w przypadku zakupu gazety samorządowej. Mogą również pozyskiwać dane w wygodnej dla siebie formule czasowej i lokalizacyjnej bez konieczności dodatkowych oraz ukierunkowanych tylko w tym celu zabiegów, aby
otrzymać wiadomości, jak w przypadku bezpłatnych biuletynów samorządowych. |