Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5517
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorMichalczyk, Stanisław-
dc.contributor.authorKrawczyk, Aleksandra-
dc.date.accessioned2018-07-23T11:43:44Z-
dc.date.available2018-07-23T11:43:44Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/5517-
dc.description.abstractPodejmując temat wykorzystania internetu w komunikowaniu publicznym gmin województwa śląskiego przyjęłam założenie, że odbiór przez mieszkańców działań podejmowanych przez struktury samorządowe wpływa na poziom aprobaty wobec ich funkcjonowania, a w konsekwencji kształtuje decyzje wyborcze. Stąd społeczny wizerunek administracji publicznej stanowi istotny element w zakresie marketingu politycznego. Intensyfikacji prowadzonych świadomie, a najczęściej również nadzorowanych działań informacyjnych, sprzyjają uwarunkowania legislacyjne zakładające, że część wiadomości i tak ustawowo podlega udostępnieniu w postaci ujednoliconego systemu stron w sieci teleinformatycznej nazwanego „Biuletynem Informacji Publicznej”. Kreowanie opinii o sposobie sprawowania władzy możliwe jest dzięki zastosowaniu różnorodnych form oddziaływania na grupy celowe. Wśród metod zakładających wykorzystanie w tym celu nie tylko mass mediów, lecz także komunikacji bezpośredniej uwagę zwraca potencjał stosunkowo nowego kanału przekazu, jakim jest internet. Szczególnie istotnym, z punktu widzenia tworzenia i modyfikowania społecznego wizerunku jest fakt, że portale internetowe, serwisy filmowe czy media społecznościowe dają możliwość w pełni moderowanego upowszechniania treści pożądanych przez samorządowe ośrodki życia politycznego. Zastosowanie sieci komputerowej zdecydowanie ułatwia konsekwentne oraz planowe zarządzanie społecznym wizerunkiem jednostek samorządowych. Dzięki portalom powiatów grodzkich i ziemskich, na których skoncentrowałam niniejszą rozprawę zainteresowani internauci mogą na bieżąco uzyskiwać pożądane wiadomości nie ponosząc z reguły łatwych do wyodrębnienia kosztów za dotarcie do tych zasobów, jak jest w przypadku zakupu gazety samorządowej. Mogą również pozyskiwać dane w wygodnej dla siebie formule czasowej i lokalizacyjnej bez konieczności dodatkowych oraz ukierunkowanych tylko w tym celu zabiegów, aby otrzymać wiadomości, jak w przypadku bezpłatnych biuletynów samorządowych.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Uniwersytet Śląskipl_PL
dc.subjectgminy województwa śląskiegopl_PL
dc.subjectinternetpl_PL
dc.subjectadministracja lokalnapl_PL
dc.subjectmass mediapl_PL
dc.subjectaspekt społecznypl_PL
dc.titleInternet w komunikowaniu publicznym gmin województwa śląskiegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesispl_PL
Pojawia się w kolekcji:Rozprawy doktorskie (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krawczyk_Internet_w_komunikowaniu_publicznym.pdf8,16 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.