Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5671
Tytuł: Postrzeganie celebrytów dawniej i dziś. Autokreacja wizerunkowa kontra wizerunek medialny
Autor: Łapińska, Karolina
Słowa kluczowe: autokrecja wizerunkowa; wizerunek medialny; celebryci
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś." T. 2 (S. 31-41). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: The article covers the reflection on the creation of the image of celebrities in the mass media from a historical perspective — before the so-called culture of transparency — and from the perspective of the current state of affairs — during the time of the prevalence and exhibition of the private content and the multiplicity of choices and the enormous amount of information coming from mass media. The article discusses the issue of cultural changes and the characteristics of a “culture of exposing” where self-presentation techniques often take the form of media exhibitionism. Special attention is devoted the practical techniques of image-creation of media personalities, where two processes are compared: the creation of the image of a celebrity by himself or herself (self-creation of the image) and the creation of the image by the media (the media image).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5671
ISBN: 9788380127678
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Lapinska_postrzeganie_celebrytow_dawniej_i_dzis.pdf301,22 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons