Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5690
Title: Wizerunek kobiety i mężczyzny w polskiej piosence, czyli stereotyp płci w obliczu globalizacji
Authors: Tyc, Ewelina
Keywords: wizerunek kobiety; wizerunek mężczyzny; polska piosenka; stereotyp płci
Issue Date: 2016
Publisher: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś." T. 2 (S. 107-125). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstract: In the present article the author performed an analysis of selected lyrics of Polish songs treating of women, men and the relations between them. The first part discusses the stereotype of women in the Polish culture. The second part is devoted to the stereotype of men. On the basis of the material that was collected, the author has described the cultural image of a wife and a husband. The paper contributes to further considerations regarding the Polish stereotype of gender in the context of self-presentation and self-promotion.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5690
Appears in Collections:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tyc_wizerunek_kobiety_i_mezczyzny_w_polskiej.pdf317,15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons