Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5690
Tytuł: Wizerunek kobiety i mężczyzny w polskiej piosence, czyli stereotyp płci w obliczu globalizacji
Autor: Tyc, Ewelina
Słowa kluczowe: wizerunek kobiety; wizerunek mężczyzny; polska piosenka; stereotyp płci
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. Kalisz, E. Tyc (red.), "Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś." T. 2 (S. 107-125). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: In the present article the author performed an analysis of selected lyrics of Polish songs treating of women, men and the relations between them. The first part discusses the stereotype of women in the Polish culture. The second part is devoted to the stereotype of men. On the basis of the material that was collected, the author has described the cultural image of a wife and a husband. The paper contributes to further considerations regarding the Polish stereotype of gender in the context of self-presentation and self-promotion.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5690
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Tyc_wizerunek_kobiety_i_mezczyzny_w_polskiej.pdf317,15 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons