DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Koziołek, Krystyna | - |
dc.date.accessioned | 2018-08-30T09:38:00Z | - |
dc.date.available | 2018-08-30T09:38:00Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | E. Jaskółowa, D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek; przy współpracy D. Jagodzińskiej i A. Zok-Smoły (red.), "Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie : powszechność i elitarność polonistyki. T. 2" (S. 35-44). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322631881 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5958 | - |
dc.description.abstract | The evolution of reading proceeds from a trustful and affirmative perspective
to that of suspicion and criticism. This is supported by required reading
lists and the choice of preferable lesson topics and issues to be discussed with
pupils. The outcome is an overwhelming majority of readings, which are the
testimony of human grandness as much as human misery. The author identifies
possible practices of reading which reveal goodness in the world and individuals.
This task is, in author’s opinion, a teacher of literature’s duty. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Good | pl_PL |
dc.subject | evil | pl_PL |
dc.subject | act of reading | pl_PL |
dc.subject | duty | pl_PL |
dc.subject | education | pl_PL |
dc.title | Literatura i "dobre życie" : zagubione powinności kształcenia literackiego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|