Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5963
Tytuł: Projekty lekcji filologiczno-filozoficznych o ludzkim doświadczeniu na przykładzie „Czarnych sezonów” Michała Głowińskiego
Autor: Polok, Monika
Słowa kluczowe: experience; value; choice; experiment; philosophy
Data wydania: 2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: E. Jaskółowa, D. Krzyżyk, B. Niesporek-Szamburska, M. Wójcik-Dudek; przy współpracy D. Jagodzińskiej i A. Zok-Smoły (red.), "Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie : powszechność i elitarność polonistyki. T. 2" (S. 459-468). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: This article concers philosophical projects of lessons about human experience based on the example of Czarne sezony by Michał Głowiński. The work describes the movie Philosophers and philosophical concept of the trolley problem. In reference to the movie, a question can be raised whether, faced with a difficult choice, one should make a choice or abstain from it. What is happening to man and their behavior in the face of the Holocaust? The discussion of the movie can be a staring point for deliberations of existential nature. The article discusses two excerpts from the book concerning mechanisms of behavior towards the Other and Umschlagplatz. It tackles the issues of human experience, diversity, tolerance, moral choices and values, including beauty, goodness and equality.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/5963
ISBN: 9788322631881
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Polok_projekty_lekcji_filologiczno_filozoficznych.pdf475,94 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons