Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/5991
Tytuł: | Integracja w polskiej szkole : o pułapkach idei wdrażanej do praktyki edukacyjnej na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej |
Autor: | Szafrańska-Gajdzica, Anna |
Słowa kluczowe: | edukacja integracyjna; edukacja wczesnoszkolna; integracja w szkole |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Rzymełka-Frąckiewicz, T. Wilk (red.), "Edukacja, kultura, sztuka - spoistość a integracja" (S. 90-99). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Kategoria integracja należy bez wątpienia do jednej z najczęściej opisywanych
zarówno w naukach społecznych, humanistycznych, jak i przyrodniczych.
Jednak na szczególną uwagę zasługuje ze względu na fakt, że jest to ważny element
praktyki życia społecznego. Szczególne miejsce zajmuje integracja w szeroko
pojętej edukacji. Jak pisał R. Więckowski: „We współczesnej humanistyce
najbardziej kontrowersyjnymi pojęciami są: w psychologii – pojęcie regulacji,
a w pedagogice – pojęcie integracji”1. Znaczenie „integracji” wzrosło zwłaszcza
w drugiej połowie wieku XX, gdy coraz częściej pojawiały się zjawiska ponadlokalne,
ponadnarodowe – globalne. W pedagogice można wymienić różnorodne
płaszczyzny integracji – skumulowane zwłaszcza na etapie kształcenia wczesnoszkolnego
oraz związane z kształceniem specjalnym." […] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5991 |
ISBN: | 9788380126664 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|