DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szafrańska-Gajdzica, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2018-08-31T11:59:47Z | - |
dc.date.available | 2018-08-31T11:59:47Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | A. Rzymełka-Frąckiewicz, T. Wilk (red.), "Edukacja, kultura, sztuka - spoistość a integracja" (S. 90-99). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788380126664 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/5991 | - |
dc.description.abstract | "Kategoria integracja należy bez wątpienia do jednej z najczęściej opisywanych
zarówno w naukach społecznych, humanistycznych, jak i przyrodniczych.
Jednak na szczególną uwagę zasługuje ze względu na fakt, że jest to ważny element
praktyki życia społecznego. Szczególne miejsce zajmuje integracja w szeroko
pojętej edukacji. Jak pisał R. Więckowski: „We współczesnej humanistyce
najbardziej kontrowersyjnymi pojęciami są: w psychologii – pojęcie regulacji,
a w pedagogice – pojęcie integracji”1. Znaczenie „integracji” wzrosło zwłaszcza
w drugiej połowie wieku XX, gdy coraz częściej pojawiały się zjawiska ponadlokalne,
ponadnarodowe – globalne. W pedagogice można wymienić różnorodne
płaszczyzny integracji – skumulowane zwłaszcza na etapie kształcenia wczesnoszkolnego
oraz związane z kształceniem specjalnym." […] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja integracyjna | pl_PL |
dc.subject | edukacja wczesnoszkolna | pl_PL |
dc.subject | integracja w szkole | pl_PL |
dc.title | Integracja w polskiej szkole : o pułapkach idei wdrażanej do praktyki edukacyjnej na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|