DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gajdzica, Zenon | - |
dc.date.accessioned | 2018-09-07T10:49:21Z | - |
dc.date.available | 2018-09-07T10:49:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Z. Gajdzica, M. Bełza (red.), "Inkluzja edukacyjna : idee, teorie, koncepcje, modele edukacji włączającej a wybrane aspekty praktyki edukacyjnej" (S. 89-98). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2391-9973 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6060 | - |
dc.description.abstract | W artykule koncentruję się na procesach włączania uczniów z niepełnosprawnością w główny
nurt edukacji ogólnodostępnej. Celem opracowania jest deskrypcja możliwych rozwiązań organizacyjnych
strukturalizowania przestrzeni sali lekcyjnej w związku z metodami kształcenia oraz postrzeganiem
ucznia z niepełnosprawnością. Stawiam tezę, że przestrzeń sali lekcyjnej jest pewnego rodzaju
wytworem społecznym. Skonstruowanym przez nauczyciela w celu spełniania określonych funkcji
w procesach edukacyjnych i opiekuńczych. Konstrukcja ta ograniczona jest fizycznym (trwałym)
układem stałych elementów (okna, drzwi, powierzchnia). Zakładam, że w czasie zajęć (w związku
z intencjami nauczyciela, potrzebami uczniów, zamierzonymi i niezamierzonymi działaniami podejmowanymi
przez uczestników procesów edukacji) przestrzeń przyjmuje określone funkcje, stając się
miejscem. Miejsca te przyjmują postać: centrów, peryferii oraz pograniczy. W opisie korzystam z dorobku
socjologii pogranicza i edukacji międzykulturowej, zakładając, że realizacja specjalnych potrzeb
edukacyjnych uczniów z niepełnosprawnością sprzyja traktowaniu ich jako innych/obcych w aspekcie
zunifikowanych działań ulokowanych w głównym nurcie kształcenia. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych T. 22 (1/2016);; | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pogranicze | pl_PL |
dc.subject | centrum | pl_PL |
dc.subject | peryferia | pl_PL |
dc.subject | edukacja włączająca | pl_PL |
dc.subject | przestrzeń | pl_PL |
dc.subject | miejsce | pl_PL |
dc.title | Pogranicza, peryferia i centra włączania ucznia z niepełnosprawnością w klasie ogólnodostępnej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|