Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/6521
Tytuł: | Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe w polskiej myśli pedagogicznej : analiza wybranych problemów |
Tytuł równoległy: | General and specific didactics in Polish pedagogical thought : an analysis of selected problems |
Autor: | Śleziński, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | dydaktyka ogólna; dydaktyki przedmiotowe; metodyka; reforma edukacji; program kształcenia |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | Polska Myśl Pedagogiczna, T. 3, nr 3 (2017), s. 83-93 |
Abstrakt: | In the article the author presents a path whereby specific didactics, also called subject didactics, are acquired in order to gain scientific autonomy. The author also draws attention to the strict dependence of specific didactics on general didactics and the specificity of the subjects they teaching. The importance of the development of didactics in the creation of appropriate structures for the academic community is also emphasized. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/6521 |
DOI: | 10.4467/24504564PMP.17.005.7028 |
ISSN: | 2450-4572 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|