Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6913
Tytuł: Siedem zegarków kopidoła Joachima Rybki - pisarski rachunek sumienia na lekcjach języka polskiego w liceum
Autor: Sadzikowska, Lucyna
Słowa kluczowe: literary examination of conscience; Polish studies education; self‑discovery; education for values
Data wydania: 2016
Źródło: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 25 (2016), s.79-100
Abstrakt: Gustaw Morcinek’s novel Siedem zegarków kopidoła Joachima Rybki is for him a sort of literary examination of conscience. In school practice, it can also be viewed as a road to a better cognition and understanding by a student of his/her surrounding reality. Reflection on the Silesian writer’s text may become a perfect means to make students aware of the universal nature of some issues and values. In Joachim Rybka’s closet, the clocks measure time giving a pretext for taking a trip down memory lane and recollecting adventures and characters possessing wordly wisdom. A S ilesian ditch‑digger is a distanced man and very candid. His long and well‑lived life gives him the right and privilege to have this attitude. He sees things that others do not want to notice.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/6913
ISSN: 0208-5011
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sadzikowska_Siedem_zegarkow_kopidola.pdf490,66 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons