Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7054
Tytuł: Multicultural and intercultural concepts in education
Autor: Grabowska, Barbara
Kwadrans, Łukasz
Słowa kluczowe: multiculturalism; interculturalism; education; intercultural education
Data wydania: 2016
Wydawca: Kijowski Uniwersytet im. Borysa Grinczenki
Źródło: Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка, Nr 26, s. 4-12
Abstrakt: The authors of the article make an attempt to study definitions of terms that have been around at least a few dozen years, operating in the social sciences. They suggest that multiculturalism should be treated as a form of reaction to cultural diversity. At the same time in intercultural ideas they see integration capabilities and expected form of interaction with otherness. At the end of the following article they add a short presentation of the idea of intercultural pedagogy as a scientific sub-discipline.
Opis: Barbara Grabowska, Łukasz Kwadrans WIELOKULTUROWEJ I MIĘDZYKULTUROWEJ KONCEPCJІ W EDUKACJI Autorzy tekstu podejmują próbę definicji pojęć, które już od co najmniej kilkudziesięciu lat funkcjonują w naukach społecznych. Wskazują na to, że wielokulturowość należałoby traktować jako formę reakcji na zróżnicowanie kulturowe. Jednocześnie w międzykulturowości widzą możliwości integracyjne i oczekiwaną formę interakcji z innością. Swoje rozważania kończą krótką prezentacją idei pedagogiki międzykulturowej, jako subdyscypliny naukowej. Kluczowe słowa: wielokulturowość, międzykulturowość, edukacja, pedagogika międzykulturowa.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/7054
ISSN: 2311-2409
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Grabowska_Multicultural_and_intercultural_concepts_in_education.pdf376,82 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons