Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/7198
Tytuł: | Kształcenie nauczycieli w krajach Unii Europejskiej |
Autor: | Grabowska, Barbara |
Słowa kluczowe: | marginalizacja przygotowania pedagogiczno-psychologicznego kształcenie nauczycieli;; Kraje Unii Europejskiej; polityka edukacyjna; kształcenie nauczycieli |
Data wydania: | 2014 |
Wydawca: | Kijowski Uniwersytet im. Borysa Grinczenki, WSP ZNP w Warszawie |
Źródło: | Osvitologia, Nr 3 (2014), s. 40-45 |
Abstrakt: | W tekście autorka podejmuje kwestie polityki oświatowej w zakresie kształcenia nauczycieli. Charakteryzuje standardy kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela w Polsce i – wykorzystując wyniki raportu Kluczowe dane dotyczące nauczycieli i dyrektorów szkół w Europie – omawia wskaźniki kształcenia nauczycieli w Europie. Autorka wskazuje na marginalizację przygotowania pedagogiczno-psychologicznego i dydaktycznego przyszłych nauczycieli w Polsce. |
Opis: | EDU CAT ION OF TEACHERS IN EUROPEA N UNION COU NTRIES
What is explored in the text are the issues of educational politics concerning teacher training. The author
characterizes the standards of education which prepares for the teaching work in Poland and (applying the results of the report Key Data on Teachers and School Leaders in Europe) discusses the parameters of teacher training in Europe. These results in indicating the marginalization of pedagogical-psychological and didactic preparation of future teachers in Poland.
Keywords: marginalization of the pedagogical and psychological training; educational policies; teachers` training;
countries of the European Union. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7198 |
ISSN: | 2226-3012 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|