Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/720
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBogalecki, Piotr-
dc.date.accessioned2018-02-25T16:17:08Z-
dc.date.available2018-02-25T16:17:08Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationPrzestrzenie Teorii, [Nr] 26 (2016), s. 31-51pl_PL
dc.identifier.issn1644-6763-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/720-
dc.description.abstractThe article provides an interpretation of Middle Ages, a poem from Stanisław Barańczak’s debut publication Facial Corrections (1968). Focussing on the way that numerous examples of zeugma and syllepsis are used, the author argues that this poem, which was probably inspired by the first Polish publication of the Waning of the Middle Ages by J. Huizinga, was created through the poet’s reflections on the structure of messianic time (kairos). As such it can be seen as both a polemic with materialism and a criticism of Christianity. In this way Middle Ages proves to be the first of post-secular Barańczak’s poems which herald the wealth of spiritual explorations in his later works.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectStanisław Barańczak krytyka i interpretacjapl_PL
dc.title„Rozwiecznione w horyzont”. “Wieki średnie” Stanisława Barańczakapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPrzestrzenie Teoriipl_PL
dc.identifier.doi10.14746/pt.2016.26.2-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bogalecki_Rozwiecznione_w_horyzont.pdf468,75 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons