Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/741
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzymoniak, Ewelina-
dc.date.accessioned2018-02-25T20:42:44Z-
dc.date.available2018-02-25T20:42:44Z-
dc.date.issued2009-
dc.identifier.citationRomanica Silesiana, No. 4 (2009), s. 81-90pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/741-
dc.description.abstractIn Lo real (2001) by Belén Gopegui, a novel treating of relations between an individual and the capitalist society, a special character is revived, namely the chorus. While confronting the role it plays in the Spanish novel under analysis using the theories of the functions of the chorus as a constitutent of ancient tragedy, we answer the question whether the writer’s act of introducing this collective character to a comtemporary prose work should be treated as a parody or as playing with a commonly known literary convention, aimed to achieve specific objectives. The discussion touches on, for instance, the concept of the chorus as an interlude, a rightful participant in the plot, ethical authority, a literary “extension” of the author, an ideal reader etc.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectContemporary Spanish prosepl_PL
dc.subjectGreek tragedypl_PL
dc.subjectChoruspl_PL
dc.subjectBelén Gopeguipl_PL
dc.title"Lo real" y el coro : ?parodia o juego con una convencion?pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalRomanica Silesianapl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szymoniak_Lo_real_y_el_coro.pdf332,72 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons