DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kalaga, Wojciech | - |
dc.date.accessioned | 2018-12-28T11:56:45Z | - |
dc.date.available | 2018-12-28T11:56:45Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | "Er(r)go : teoria, literatura, kultura " Nr 2 (2016), s. 5-6 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1508-6305 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7610 | - |
dc.description.abstract | "Er(r)go… , fiasko mowy – prosimy zachować ciszę, bo cisza jest skarbnicą dźwięków,
ich nasyceniem, kumulacją brzmień. A dalej: cisza aktywna, energia ciszy, cisza
dźwięków, język poetycki jako muzyka ciszy, pejzaż dźwięku, milczenie roślin,
performatywność ciszy. Wnikając w ciszę, docieramy do dźwiękowego świata
i dowszystkiego, co ciszą nie jest: intonarumori – rumorarmonio, ululatori, rombator,
scoppiatori, sibilatori. Szmery, szumy, hałasy, stuki, zgrzytów wycie, jęki,
śmiechy, głosy ludzi i zwierząt, warkot, łoskot, huk, trzaski, skrzypienia, szurania,
tarcia, świsty, syki, sapania, piknięcia i puknięcia, muzyka maszyn, brzmieniowe
akordy słów, harmonia szmerów, wibracje i rezonowanie, dźwięki niechciane.
Nicowanie obecności i nieobecności – fizjologia wewnętrzna, niema dramatyzacja
serca i oddechu: szumy, jęknięcia, wdechy i wydechy, periodyczne pulsy. Jęknięcia,
chrząknięcia, gruchanie, świsty i dmuchnięcia, ciche uderzenia górnej i dolnej
wargi śpiewaczki, ciche pocieranie korpusu instrumentu" […] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | cisza | pl_PL |
dc.subject | dźwięk | pl_PL |
dc.subject | język poetycki | pl_PL |
dc.title | Er(r)go... | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Er(r)go : teoria, literatura, kultura | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|