Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/7711
Tytuł: | Aktywność edukacyjna seniorów zamieszkujących polską i czeską część Śląska Cieszyńskiego na przykładzie Cieszyńskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz Międzygeneracyjnego Uniwersytetu Regionalnego w Czeskim Cieszynie |
Autor: | Jas, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | uniwersytet trzeciego wieku; edukacja ustawiczna; osoby starsze |
Data wydania: | 19-lut-2017 |
Wydawca: | Wydawnictwo Adam Marszałek |
Źródło: | Edukacja Międzykulturowa, nr 2 (2017), s. 296-308 |
Abstrakt: | Kwestia aktywności edukacyjnej seniorów jest istotnym zagadnieniem,
gdyż dynamika zachodzących w różnych sferach życia przemian wymaga
od osób starszych systematycznego zdobywania oraz aktualizowania wiedzy.
Wiele organizacji, instytucji i placówek stwarza dogodne warunki do rozwijania
umiejętności, podnoszenia kwalifikacji oraz przyswajania wiedzy najstarszej grupie
wiekowej. Szczególne znaczenie w tym zakresie przypisuje się uniwersytetom
trzeciego wieku.
Celem tego opracowania jest zwrócenie uwagi na znaczenie Cieszyńskiego
Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz Międzygeneracyjnego Uniwersytetu Regionalnego
w Czeskim Cieszynie w edukacji całożyciowej seniorów zamieszkujących
polską i czeską część Śląska Cieszyńskiego. Uniwersytety te stają się miejscem
zacieśniania więzi oraz kontaktów międzygeneracyjnych. W odniesieniu do teorii
aktywności zapewniają seniorom wypełnianie alternatywnych ról społecznych,
a co za tym idzie, przyczyniają się do samorozwoju osób starszych. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7711 |
DOI: | 10.15804/em.2017.02.19 |
ISSN: | 2299-4106 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|
Wszystkie pozycje w RE-BUŚ są chronione prawem autorskim chyba, że zostało wskazane inaczej.