DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Jas, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-10T10:52:41Z | - |
dc.date.available | 2019-01-10T10:52:41Z | - |
dc.date.issued | 2009 | - |
dc.identifier.citation | T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, B. Grabowska (red.), "Społeczne uwarunkowania edukacji międzykulturowej. T. 2, Problemy praktyki oświatowej" (S. 193-201). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7611-471-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/7735 | - |
dc.description.abstract | The subject matter of this article involves the opinions of teachers from upper‑secondary
schools in Cieszyn about stereotypes concerning sexes and socio‑cultural identity of sexes. The theories of Sandra L. Bem and Jonathan H. Turner are referred to and the
determinants of forming stereotypes of sexes are indicated. Moreover, the authoress
presents the results of pilot studies, which confirm the thesis that teachers do not undertake
the issue of sexes and that they unwillingly undertake the topics concerning
stereotypes of sexes. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.subject | stereotypy płci | pl_PL |
dc.subject | nauczyciele | pl_PL |
dc.title | Nauczyciele szkół ponadgimnazjalnych wobec stereotypów płci | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|