Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/795
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPaszek, Jerzy-
dc.date.accessioned2018-03-01T19:33:20Z-
dc.date.available2018-03-01T19:33:20Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationT. Markiewicz, K. Uniłowski (red.), "Tajemnice "Słowa i ciała" : szkice o powieści Teodora Parnickiego" (s. 49-62). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322618509-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/795-
dc.description.abstractThe essay presents two types of analysis of the novel The Word and the Flesh: the first, which focuses on its stylistic elements, and the second one, which refers to the perspective of religious studies. The author makes explicit reference to Stefan Szymutko, who said: “Osroes’s letters were written better than quasi-Markia’s letters”. As a proof of equivalence of both parts of the novel, the author quotes wordplays (e.g. puns, polyptotons, homonyms) and flowery style (asianism) that dominates in the second part of this work. In The Word and the Flesh Teodor Parnicki presented the turn of the second and third centuries of the modern era. It was a period of ardent religious discussions and quarrels over such questions as Christ’s return, Mary’s virginity, Gnosticism and the canon of the Holy Scriptures. The novel’s asianism camouflages and obscures clear antichristian arguments, which are delivered by the main characters of that 666 pages long novel.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectTeodor Parnickipl_PL
dc.titleStyl przesłania “Słowa i ciała”pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Paszek_Styl_przeslania_Slowa_i_ciala.pdf420,42 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons