http://hdl.handle.net/20.500.12128/8006
Tytuł: | Confucian Thought Affecting Education in South-East Asian Countries vs. Socratic Education Philosophy in Western Countries |
Autor: | Juszczyk, Stanisław Kim, Yong Deog |
Słowa kluczowe: | Sokrates; Konfucjusz; kultura; edukacja; uczenie się; kraje zachodnie; kraje azjatyckie |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | Athenaeum, Vol. 56 (2017), s. 97-110 |
Abstrakt: | Sokrates i Konfucjusz stanowią o fundamentach odpowiednio zachodniej i wschodniej cywilizacji i reprezentują bardzo różne wartości kulturowe oraz tradycje edukacyjne. Obaj filozofowie żyli około IV–V wieku przed naszą erą, lecz w bardzo różnych środowiskach społecznych i kulturowych. Różne czynniki kulturowe i społeczne w starożytnej Grecji i Chinach doprowadziły do różnych poglądów Sokratesa i Konfucjusza na uczenie się. Ich filozofie edukacji zostały poddane dyskusji na bazie celów edukacji, zawartości merytorycznej, procesu nauczania i natury współczesnej edukacji. W opisanych badaniach użyto metodę hermeneutyczną, zwaną inaczej interpretacją tekstów literackich (tutaj naukowych), z tego powodu badania mają charakter interdyscyplinarny i dotyczą cech współczesnej edukacji w obu kulturach. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8006 |
ISSN: | 1505-2192 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Juszczyk_Confucian_Thought_Affecting.pdf | 427,83 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons