Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/8008
Tytuł: | Zmienne losy innowacji edukacyjnych na przykładzie CEFR |
Autor: | Komorowska, Hanna |
Słowa kluczowe: | CEFR; ESOKJ; educational innovation; assessment; edukacja komplementarna; tutoring; kształcenie; języki obce |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Ocenianie i pomiar biegłości językowej : wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" (S. 13-24). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The rapid development of educational assessment in the first half of the 20th century
brought attention to the possibility of evaluating language skills. The second half of the 20th
century was at the same time a period of innovative revolution in the area of objective testing
and a period of considerable disappointment with it. The international fame of The Common
European Framework of Reference for Languages (CEFR), known in Poland under the name
Europejski System Opisu Kształcenia Językowego (ESOKJ) should, then, invite questions as to
why the document – despite the widespread criticism it faces – has become so influential, how
to achieve such a spectacular success in this day and age and how durable this success can prove
to be. The paper presents an attempt at answering those questions on the basis of the theory
of educational innovation as well as of the analysis of the origin and structure of the CEFR. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8008 |
ISBN: | 978-83-226-3053-2 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|