Title: | Language-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Study |
Authors: | Szymańska-Tworek, Aleksandra |
Keywords: | język angielski jako lingua franca; lingua franca; stażyści; koncepcja testowania; postrzeganie; tutoring; kształcenie; języki obce; edukacja komplementarna |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Citation: | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Ocenianie i pomiar biegłości językowej : wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" (S. 207-217). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstract: | W ciągu ostatnich dwóch dekad rozwinęła się żywiołowa dyskusja koncentrująca
się wokół związków pomiędzy koncepcją języka angielskiego, rozumianego jako
lingua franca (ELF), a koncepcją ewaluacji umiejętności językowych. Jednym z głównych
argumentów powtarzających się w tej dyskusji pozostaje twierdzenie, że tak fundamentalna
zmiana w postrzeganiu języka angielskiego wymaga również zmian w koncepcji testowania.
Jednocześnie oponenci tego stanowiska uważają włączenie koncepcji ELF do praktyk ewaluacji
umiejętności językowych za niemożliwe, ponieważ realia testowania nie przystają w wielu
aspektach do nowego paradygmatu. Autorka niniejszego artykułu stawia sobie więc za zadanie
omówienie wybranych zagadnień związanych z tą debatą z perspektywy badacza oraz nauczyciela.
W końcowej części artykułu autorka formułuje zarys szerszych badań mających na celu
analizę odbioru koncepcji ELF wśród grupy młodych nauczycieli-stażystów. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8009 |
ISBN: | 978-83-226-3053-2 |
Appears in Collections: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|