DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szymańska-Tworek, Aleksandra | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-29T08:48:13Z | - |
dc.date.available | 2019-01-29T08:48:13Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | D. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Ocenianie i pomiar biegłości językowej : wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" (S. 207-217). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-3053-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8009 | - |
dc.description.abstract | W ciągu ostatnich dwóch dekad rozwinęła się żywiołowa dyskusja koncentrująca
się wokół związków pomiędzy koncepcją języka angielskiego, rozumianego jako
lingua franca (ELF), a koncepcją ewaluacji umiejętności językowych. Jednym z głównych
argumentów powtarzających się w tej dyskusji pozostaje twierdzenie, że tak fundamentalna
zmiana w postrzeganiu języka angielskiego wymaga również zmian w koncepcji testowania.
Jednocześnie oponenci tego stanowiska uważają włączenie koncepcji ELF do praktyk ewaluacji
umiejętności językowych za niemożliwe, ponieważ realia testowania nie przystają w wielu
aspektach do nowego paradygmatu. Autorka niniejszego artykułu stawia sobie więc za zadanie
omówienie wybranych zagadnień związanych z tą debatą z perspektywy badacza oraz nauczyciela.
W końcowej części artykułu autorka formułuje zarys szerszych badań mających na celu
analizę odbioru koncepcji ELF wśród grupy młodych nauczycieli-stażystów. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | język angielski jako lingua franca | pl_PL |
dc.subject | lingua franca | pl_PL |
dc.subject | stażyści | pl_PL |
dc.subject | koncepcja testowania | pl_PL |
dc.subject | postrzeganie | pl_PL |
dc.subject | tutoring | pl_PL |
dc.subject | kształcenie | pl_PL |
dc.subject | języki obce | pl_PL |
dc.subject | edukacja komplementarna | pl_PL |
dc.title | Language-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Study | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|