Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8009
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzymańska-Tworek, Aleksandra-
dc.date.accessioned2019-01-29T08:48:13Z-
dc.date.available2019-01-29T08:48:13Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationD. Gabryś-Barker, R. Kalamarz (red.), "Ocenianie i pomiar biegłości językowej : wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne" (S. 207-217). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-3053-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8009-
dc.description.abstractW ciągu ostatnich dwóch dekad rozwinęła się żywiołowa dyskusja koncentrująca się wokół związków pomiędzy koncepcją języka angielskiego, rozumianego jako lingua franca (ELF), a koncepcją ewaluacji umiejętności językowych. Jednym z głównych argumentów powtarzających się w tej dyskusji pozostaje twierdzenie, że tak fundamentalna zmiana w postrzeganiu języka angielskiego wymaga również zmian w koncepcji testowania. Jednocześnie oponenci tego stanowiska uważają włączenie koncepcji ELF do praktyk ewaluacji umiejętności językowych za niemożliwe, ponieważ realia testowania nie przystają w wielu aspektach do nowego paradygmatu. Autorka niniejszego artykułu stawia sobie więc za zadanie omówienie wybranych zagadnień związanych z tą debatą z perspektywy badacza oraz nauczyciela. W końcowej części artykułu autorka formułuje zarys szerszych badań mających na celu analizę odbioru koncepcji ELF wśród grupy młodych nauczycieli-stażystów.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectjęzyk angielski jako lingua francapl_PL
dc.subjectlingua francapl_PL
dc.subjectstażyścipl_PL
dc.subjectkoncepcja testowaniapl_PL
dc.subjectpostrzeganiepl_PL
dc.subjecttutoringpl_PL
dc.subjectkształceniepl_PL
dc.subjectjęzyki obcepl_PL
dc.subjectedukacja komplementarnapl_PL
dc.titleLanguage-Testing Ideology from an ELF Perspective – Scheme of a Studypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szymanska-Tworek_Language-testing_ideology_from_an_ELF_perspective.pdf550,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons