Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8052
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPiechaczek-Ogierman, Gabriela-
dc.date.accessioned2019-01-31T08:25:51Z-
dc.date.available2019-01-31T08:25:51Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationKultura i Edukacja, Nr 2 (2018), s. 192-202pl_PL
dc.identifier.issn1230-266X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8052-
dc.description.abstractPopular culture creates trends, shapes the world view, is a source of inspiration and identification of the young. The research results presented in this study show that youth in the final stage of adolescence judge the reality in a critical way. A significant number of the examined learners implement the model of identity shaped in the ‘down top’ direction. They reject media authorities and aim at creating their own concept of themselves. At the same time, a large percentage of the respondents respect media models associated with appearance and the consumerist lifestyle.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectyouthpl_PL
dc.subjectmedia modelspl_PL
dc.subjectpopular culturepl_PL
dc.subjectidentitypl_PL
dc.titleThe Stratifying and Socializing Role of Popular Culture in Shaping the Identity of Young Generationpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalKultura i Edukacjapl_PL
dc.identifier.doi10.15804/kie.2018.02.12-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Piechaczek_Ogierman_The_stratifying_and_socializing_role_of_popular_culture.pdf499,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons