DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szczurek-Boruta, Alina | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-04T13:30:35Z | - |
dc.date.available | 2019-02-04T13:30:35Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Kultura i Edukacja, Nr 3 (2018), s. 142-158 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1230-266X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8092 | - |
dc.description.abstract | Tekst ten włącza się w debatę nad zadaniami pedagogiki, edukacji na rzecz
wspierania rozwoju młodzieży. Jego celem jest prezentacja wiedzy i doświadczeń
badawczych nad zadaniami rozwojowymi i pograniczem oraz
pobudzanie do dyskusji, której rezultatem może być bardziej świadome
ujmowanie i wykorzystywanie tych kategorii w pedagogice. Autorka przedstawia
raport z badań młodzieży na pograniczu południowym. Wyniki
tych badań, w dwóch okresach pomiarowych, wskazały z jednej strony
na względne podobieństwo zadań rozwojowych, konstruowania tożsamości
młodzieży żyjącej na pograniczu południowym, z drugiej zaś – na
różnice w poziomie ich wypełniania. Wypełnianie zadań rozwojowych,
konstruowanie tożsamości młodzieży i ich uwarunkowania to ważny obszar
pedagogiki. Pozwala na rozpoznanie rzeczywistych barier rozwoju
indywidualnego w płaszczyźnie społecznej i kulturowej oraz skutecznych
czy też nieskutecznych strategii ich przekraczania. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | młodzież | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | tożsamość | pl_PL |
dc.subject | zadania rozwojowe | pl_PL |
dc.subject | pogranicze | pl_PL |
dc.title | Edukacja wspierająca rozwój młodzieży i jej uwarunkowania – raport z badań na pograniczu południowym | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Kultura i Edukacja | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/kie.2018.03.09 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|