Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/8101
Tytuł: | Międzykulturowe konteksty edukacji religijnej – problem otwartej tożsamości religijnej |
Autor: | Różańska, Aniela |
Słowa kluczowe: | szkolna edukacja religijna; wartości chrześcijańskie; otwarta tożsamość religijna; Inność; młodzież |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | Lubelski Rocznik Pedagogiczny, T. 36, z. 3 (2017), s. 49-58 |
Abstrakt: | Współczesny wymiar religijny rzeczywistości społeczno-kulturowej Europy implikuje
potrzebę pozytywnego postrzegania osób/grup odmiennych religijnie. Uznawanie Inności
religijnej za wartość może wzbogacać tożsamość religijną o aspekt otwartości. Przejawia się
ono w wymianie i scalaniu wartości duchowych będących wspólnym dobrem chrześcijaństwa,
a także w uzupełnianiu wartości chrześcijańskich pozytywnymi wartościami innych religii.
Młodzi ludzie usilnie poszukują własnej tożsamości, także religijnej, dlatego edukacja
religijna powinna stymulować jej kształtowanie. Służy nabywaniu zarówno wiedzy o własnej
religii i Kościele czy formacji religijnej, jak i wiedzy na temat pluralizmu religijnego. Powinna
prowadzić do postrzegania zróżnicowania religijnego jako wartości i refleksyjnego podejścia
do kwestii religijnych oraz rozwijać pozytywne postawy wobec Inności religijnej. Autorka
stawia pytanie, czy i w jakim stopniu szkolna edukacja religijna wspomaga kształtowanie
otwartej tożsamości religijnej młodzieży. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8101 |
DOI: | 10.17951/lrp. 2017.36.3.49 |
ISSN: | 0137-6136 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|