Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8101
Tytuł: Międzykulturowe konteksty edukacji religijnej – problem otwartej tożsamości religijnej
Autor: Różańska, Aniela
Słowa kluczowe: szkolna edukacja religijna; wartości chrześcijańskie; otwarta tożsamość religijna; Inność; młodzież
Data wydania: 2017
Źródło: Lubelski Rocznik Pedagogiczny, T. 36, z. 3 (2017), s. 49-58
Abstrakt: Współczesny wymiar religijny rzeczywistości społeczno-kulturowej Europy implikuje potrzebę pozytywnego postrzegania osób/grup odmiennych religijnie. Uznawanie Inności religijnej za wartość może wzbogacać tożsamość religijną o aspekt otwartości. Przejawia się ono w wymianie i scalaniu wartości duchowych będących wspólnym dobrem chrześcijaństwa, a także w uzupełnianiu wartości chrześcijańskich pozytywnymi wartościami innych religii. Młodzi ludzie usilnie poszukują własnej tożsamości, także religijnej, dlatego edukacja religijna powinna stymulować jej kształtowanie. Służy nabywaniu zarówno wiedzy o własnej religii i Kościele czy formacji religijnej, jak i wiedzy na temat pluralizmu religijnego. Powinna prowadzić do postrzegania zróżnicowania religijnego jako wartości i refleksyjnego podejścia do kwestii religijnych oraz rozwijać pozytywne postawy wobec Inności religijnej. Autorka stawia pytanie, czy i w jakim stopniu szkolna edukacja religijna wspomaga kształtowanie otwartej tożsamości religijnej młodzieży.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8101
DOI: 10.17951/lrp. 2017.36.3.49
ISSN: 0137-6136
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rozanska_Miedzykulturowe_konteksty_edukacji_religijnej.pdf331,74 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons