Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/810
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorUchyła-Zroski, Jadwiga-
dc.date.accessioned2018-03-02T07:21:34Z-
dc.date.available2018-03-02T07:21:34Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationJ. Uchyła-Zroski (red.), "Wartości w muzyce : studium monograficzne. T. 1" (s. 24-34). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322617564-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/810-
dc.description.abstractThe purpose of the article was an introduction to the main issues addressed during the conference. An artistic education of students future conductors, musicians, teachers, amateur movement activists is a conscious learning and experiencing meanings of musical art during studies, which lead to the selection of values and realisation of a specific life purpose. Thinking in accordance with values always translates into action, for instance learning, developing, experiencing and others. The process of understanding music and getting to its values is a multistage and complex operation. Understanding music means its conscious reception i.e. features of structure, semantic and expression meanings as well as a judicious reception of its beauty as a value. The research results were also presented by the students of the Institute of Music who carried them out in respect of values they preferred mostly.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectWartości w muzycepl_PL
dc.subjectRozumienie muzykipl_PL
dc.titleRozumienie muzyki procesem wiodącym ku wartościompl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Uchyla_Zroski_Rozumienie_muzyki_procesem_wiodacym_ku_wartosciom.pdf428,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons