DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Front, Sonia | - |
dc.date.accessioned | 2019-02-19T11:39:18Z | - |
dc.date.available | 2019-02-19T11:39:18Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura, Nr 37 (2018), s. 63-77 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2544-3186 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8231 | - |
dc.description.abstract | W narracjach science fiction XXI wieku figura cyborga została zastąpiona
przez nową grupę bohaterów liminalnych: awatara, klony, świadomą sztuczną
inteligencję, jednostkę genetycznie zmodyfikowaną oraz człowieka oderwanego
od właściwej mu temporalności. Figura cyborga przestała być źródłem kulturowego,
społecznego i politycznego niepokoju wraz z coraz większą integracją technologii
w życie codzienne, którego stała się nierozerwalną częścią1. Technologia, a z nią
cyborg, nie stanowią już Innego ani nie zagrażają spójności tożsamości osobowej.
Spójna tożsamość osobowa to natomiast kwestia problematyczna w przypadku
wymienionych powyżej liminalnych postaci, dominujących w XXI wieku. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Tożsamość sieciowa | pl_PL |
dc.subject | "Atlas chmur" | pl_PL |
dc.title | „Dusze przemierzają wieki, jak chmury przemierzają niebo” —Tożsamość sieciowa w filmie “Atlas chmur” | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Er(r)go. Teoria–Literatura–Kultura | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|