Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/828
Title: Wybór środków dydaktycznych w procesie kształtowania wrażliwości muzycznej pianisty
Authors: Jasińska-Żaba, Magdalena
Keywords: Wrażliwość muzyczna; Edukacja muzyczna
Issue Date: 2009
Citation: J. Uchyła-Zroski (red.), "Wartości w muzyce : wartości kształcące i kształtowane u studentów w toku edukacji szkoły wyższej. T. 2" (s. 91-105)
Abstract: The process of gaining pianist abilities by students depends a great deal on personal and music qualities of their teachers. The author of the article proves that it is the teacher’s attitude that decides on whether music is likely to become the student’s subject of self-realization and his/her further life aims. She outlines and discusses the basic assumptions of didactics and the teaching process, such as teaching principles, forms of work, methods considered to be indispensable in the process of shaping the music sensitivity and their influence on sound quality, playing technique, interpretation of a music work and its general artistic form.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/828
ISBN: 9788322618288
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jasinska_Zaba_Wybor_srodkow_dydaktycznych_w_procesie_ksztaltowania.pdf482,78 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons