Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8575
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMaliszewski, Krzysztof-
dc.date.accessioned2019-03-18T08:44:00Z-
dc.date.available2019-03-18T08:44:00Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationPaedagogia Christiana, T. 38, nr 2 (2016), s. 11-34pl_PL
dc.identifier.issn1505-6872-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8575-
dc.description.abstractTekst zwraca uwagę na istotną, ale rzadko rozważaną kwestię pedagogiczną. Przebaczenie to jedno z kluczowych egzystencjalnych doświadczeń związanych z rozwojem tożsamości. Istnieje pokusa, by krzywdę i odwet czynić centrum tożsamości. Tekst pokazuje dialektyczne napięcia zachodniej tradycji opisu przebaczenia między niewybaczalnym a radykalnym przebaczeniem wszystkiego, wymogiem skruchy a wybaczeniem bezwarunkowym, społecznym pojednaniem a indywidualnym szaleństwem niemożliwego, logiką równoważności a logiką nadmiaru. Przebaczenie "czyste" to implozja zła. A to jest jeden z najważniejszych i najtrudniejszych mechanizmów transformacji osobowości człowieka.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjecttożsamośćpl_PL
dc.subjectprzebaczeniepl_PL
dc.subjectteatralizacja przebaczeniapl_PL
dc.subjectradykalne złopl_PL
dc.subjectniewybaczalnepl_PL
dc.subjectdwoistośćpl_PL
dc.titleSzaleństwo niemożliwego versus przepracowanie - przebaczenie jako paradoksalny mechanizm rozwojowypl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.12775/PCh.2016.020-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maliszewski_Szalenstwo_niemozliwego_versus_przepracowanie.pdf647,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons